09126991646

مشاوره رایگان

رنگ ساختمانی نانو

فهرست مطالب

رنگ ساختمانی نانو

رنگ‌ ساختمانی نانو، نوعی از رنگ‌ پیشرفته است که با استفاده از نانوذرات، ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت به آب، مقاومت به خوردگی و افزایش انعکاس نور را به آن اضافه شده است. این رنگ‌ها معمولاً در رنگ‌های سفید و شفاف عرضه می‌شوند و می‌توانند در برابر شرایط آب و هوایی سخت و شرایط نامساعد دیگر مقاومت نمایند. همچنین، رنگ‌های ساختمانی نانو به دلیل توانایی خود در جذب و شکستن نور، به عنوان رنگ‌های عایق حرارتی نیز شناخته می‌شوند. این رنگ‌ها می‌توانند از پایان دهنده‌های مختلفی مانند مات، براق و نیمه براق استفاده شوند و در بسیاری از کاربردهای ساختمانی از جمله دیوارهای داخلی و خارجی، سقف‌ها و درب‌ها استفاده می‌شوند. در این مقاله به بررسی رنگ ساختمانی نانو می‌پردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

اگر ساختمان شما نیز نیاز به رنگ آمیزی دارد، همین حالا از طریق شماره 09126991646 با شرکت کار در ارتفاع کهکشان تماس بگیرید. راپلکاران ما با طناب و بدون داربست، در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند نمای ساختمان را با رنگ نانو، رنگ آمیزی نمایند.

 

رنگ ساختمانی نانو
رنگ ساختمانی نانو

 

👨‍💼 درباره درز انقطاع بخوانید. 👨‍💼

 

رنگ ساختمانی نانو چیست

رنگ ساختمانی نانو، نوعی از رنگ‌های پیشرفته است که با استفاده از نانو ذرات در ساخت آن به دست می‌آید. این نانو ذرات با ابعاد بسیار کوچکتر از 100 نانومتر ساختار رنگ را تشکیل می‌دهند. این نوع از رنگ‌ها معمولاً ویژگی‌های خاصی دارند که در رنگ‌های سنتی یافت نمی‌شوند. برخی از ویژگی‌های رنگ نانو عبارتند از:

  1. مقاومت بالا در برابر خوردگی، سایش و خشک شدن سریع.
  2. مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ، حتی در برابر نور خورشید و اشعه فرابنفش.
  3. قابلیت کاربرد در بسیاری از سطوح مانند فلزات، سرامیک، چوب، پلاستیک و غیره.
  4. قابلیت شفافیت یا نیمه شفاف بودن و براقیت بیشتر در مقایسه با رنگ‌های سنتی.
  5. قابلیت جذب و شکستن نور و کاهش دمای سطح مورد نظر.
  6. محافظت در برابر اشعه UV و آب.

رنگ ساختمانی نانو در بسیاری از صنایع مانند ساختمان‌ها، خودروها، لوازم خانگی، ابزارهای الکترونیکی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

رنگ نانو ضد آب

 

انواع رنگ نانو

رنگ‌های نانو، در بسیاری از صنایع به کار می‌روند و در انواع مختلفی موجود هستند که شامل موارد زیر می‌شوند:

۱- رنگ‌های نانو با قابلیت شفافیت و شبیه به یک لعاب که برای سطوح شیشه‌ای، پلاستیکی و سرامیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۲- رنگ‌های نانو با خاصیت الکتروفریک که قابلیت تغییر رنگ در پاسخ به شرایط الکتریکی را دارند و برای مواردی مانند صفحات نمایش، تابلوهای نوری و سیستم‌های اعلانات استفاده می‌شوند.

۳- رنگ‌ ساختمانی نانو با خاصیت ضد آب که برای سطوحی که در معرض آب قرار می‌گیرند، مانند سقف، دیوارها، کف‌ها و حمام‌ها، استفاده می‌شوند.

۴- رنگ‌های نانو با خاصیت خودتمیزکنندگی که با جذب نور UV اکسیژن فعال را تولید می‌کنند و باعث تخریب مواد آلی مانند چربی، باکتری و قارچ‌ها می‌شوند. این نوع از رنگ‌ها برای استفاده در سطوحی مانند دیوارها، پنجره‌ها و درب‌های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۵- رنگ‌های نانو با خاصیت عایق حرارتی که با کاهش جذب حرارت توسط سطح رنگ شامل سطوح فلزی، پلاستیکی و چوبی می‌شوند.

۶- رنگ‌های نانو با خاصیت ترموکرومیک که با تغییر رنگ با تغییر دمای سطح رنگ شامل تابلوهای نمایش، لوازم آرایشی و صنایع مختلف استفاده می‌شوند.

 

🏢 در مورد شستشوی شیشه ساختمان بیشتر بخوانید. 🖼

 

رنگ آمیزی نما با طناب بدون داربست

رنگ‌آمیزی نماهای ساختمان با استفاده از رنگ نانو و طناب در ارتفاع بدون داربست به عنوان یک کار دقیق و پیچیده محسوب می‌شود. این کار به تخصص و تجربه حرفه‌ای نیاز دارد تا سلامت راپلکاران و کیفیت اجرا تضمین شود. در ادامه چند مرحله اصلی برای انجام این کار آورده شده است:

1.آماده‌سازی سطح نما:

    • قبل از شروع کار، سطح نما باید به دقت بررسی شود و هر نوع ترک، خشکی، یا آسیب دیگری باید تعمیر شود.
    • از مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن سطح نما استفاده کنید تا هر گونه آلودگی، یا چربی از سطح نما تمیز شود.

2.پوشاندن سطح‌های نما:

      • قبل از شروع رنگ‌آمیزی، سطوحی که نمی‌خواهید رنگ بر روی آنها برسد (مانند پنجره‌ها و درها) را با استفاده از پوشش‌های مخصوص مثل پلاستیک یا کاغذ ماسکینگ پوشش دهید تا از رسیدن رنگ به آنها جلوگیری شود.

3.تهیه و مخلوط کردن رنگ نانو:

        • انتخاب رنگ نانو مورد نظر خود و تهیه آن با دقت.
        • رعایت دقیق نسبت‌ها و راهنمایی‌های تولید کننده رنگ برای ترکیب و مخلوط کردن رنگ.

4.ارائه طناب و تجهیزات ایمنی:

          • تهیه و استفاده از تجهیزات ایمنی از جمله هارنس‌های صنعتی، کیسه‌های ترابری رنگ، و دستکش‌های مناسب.
          • آموزش به طنابکاران در مورد استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی و تکنیک‌های کار در ارتفاع.

5.رنگ‌آمیزی با طناب:

            • کارگران با استفاده از طناب به سطح نما صعود کرده و با دقت رنگ‌آمیزی را انجام می‌دهند.
            • رنگ باید به صورت یکنواخت و بدون خطوط ناهموار بر روی سطح نما اعمال ‌شود.

6.تمیز کردن و تمامیت:

              • پس از اتمام رنگ‌آمیزی، سطح نما باید به دقت بررسی و هر نوع اشتباه یا نقص در رنگ‌آمیزی باید تصحیح شود.
              • پس از تمامیت کار، تجهیزات ایمنی باید به دقت پس از کار جمع آوری شوند.

7.تخلیه سطح نما و تمیز کردن ابزارها:

                • بعد از اتمام کار، سطوح پوشانده شده با پوشش‌های مخصوص باید برداشته شوند و ابزارها تمیز شوند.
                • همچنین باید مطمئن شوید که هیچ زباله‌هایی در محیط پیرامون ارتفاع ازاد نمانده باشد.

معایب رنگ ساختمانی نانو

رنگ ساختمانی نانو از ویژگی‌های خوبی برخوردار است که به دلیل ترکیب نانوذرات با اندازه بسیار کوچک، توانایی پوشش دادن بهتر و همچنین خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر آب و خودتمیز شدن را داراست. با این حال، همانند هر فناوری جدید دیگر، رنگ نانو نیز دارای برخی معایب است که عبارتند از:

۱- نیاز به نصاب حرفه‌ای: به دلیل ویسکوزیته بالای رنگ‌های نانو، برای نصب و استفاده از آن‌ها نیاز به کارگران ماهر و نصاب حرفه‌ای است. این موضوع می‌تواند هزینه‌های نصب را بالا ببرد.

۲- ویسکوزیته بالا: ویسکوزیته بالای رنگ‌های نانو ممکن است باعث کاهش پوشش و همچنین بهبود دهانه‌های کوچک شود که در نتیجه به کاهش کیفیت و پایداری رنگ نانو منجر می‌شود.

۳- تشکیل تراکم: برای استفاده از رنگ نانو، نیاز به تشکیل تراکم بر روی سطح مورد نظر است. این می‌تواند در برخی موارد سبب ایجاد خطوط و اندازه های غیر یکنواخت شود که ممکن است ظاهر نامناسبی را ایجاد کند.

۴- عدم دسترسی در بعضی مناطق حاشیه‌ای: در بعضی مناطق حاشیه‌ای، به دلیل نیاز به تراکم بالای رنگ نانو، ممکن است دسترسی به سطح مناسبی برای نصب و استفاده از رنگ نانو محدود شود. به همین دلیل، در برخی موارد، استفاده از رنگ نانو در محدوده‌های خاصی ممکن است کارآیی کمتری داشته باشد.

نحوه نقاشی ساختمان

رنگ زدن ساختمان با رنگ نانو شباهت زیادی به رنگ زدن با رنگ‌های دیگر دارد، با این تفاوت که برخی نکات خاصی برای نصب و اجرای صحیح رنگ ساختمانی نانو باید رعایت شود. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد:

  1. پیش از شروع به کار، سطح دیوارها باید کاملاً تمیز و خشک شود. اگر روغن، چربی، خاک و موارد مشابه روی سطح دیوار باقی بماند، رنگ نانو نمی‌تواند به خوبی در آن تثبیت شود و در نتیجه باعث کاهش ماندگاری رنگ خواهد شد.
  2. پس از تمیز کردن سطح دیوار، بهتر است با یک لایه‌ی پایه از رنگ نانو بر روی سطح دیوار شروع کنید. این لایه پایه به عنوان پایه‌ای برای لایه‌های بعدی از رنگ نانو عمل کرده و کمک می‌کند تا رنگ به خوبی در سطح دیوار تثبیت شود.
  3. اگر برای پروژه خود از بیش از یک بشکه رنگ نانو استفاده کرده‌اید، حتماً باید توجه کنید که تمام بشکه‌های رنگ نانو یکسان باشند و ترکیب آنها با هم صحیح انجام شود. این کار باعث می‌شود که رنگ در سراسر دیوار به یک شکل یکنواخت توزیع شود و نقاطی از دیوار تیره‌تر یا روشن‌تر نشوند.
  4. در صورتی که می‌خواهید رنگ نانو را بر روی نما ساختمان استفاده کنید، بهتر است از رنگ نانو با خاصیت ضد آب و ضد حریق استفاده کنید. این خصوصیات باعث می‌شود تا سطح نمای ساختمان در برابر باران و آتش محافظت شود.

سخن پایانی

به دلیل ویژگی‌های خاص رنگ ساختمانی نانو، این نوع رنگ بهترین گزینه برای دیوارهای داخلی و نماهای ساختمانی است. با این حال، نصب و اجرای صحیح رنگ نانو نیازمند دانش و تخصص در زمینه نقاشی ساختمان است. برای اجرای بهتر و کاهش معایب مربوط به نصب رنگ نانو، بهتر است توسط نصابان حرفه‌ای و ماهر انجام شود. در ضمن، با توجه به قیمت بالای رنگ نانو نسبت به رنگ‌های دیگر، استفاده از این نوع رنگ بهتر است برای پروژه‌های بزرگتر و با بودجه‌ی بیشتر در نظر گرفته شود.

 

👇 جهت گرفتن مشاوره رایگان روی شماره زیر کلیک کنید. 👇

📞09126991646📞

این مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید

4 دیدگاه دربارهٔ «رنگ ساختمانی نانو»

    1. ادمین شرکت کار در ارتفاع کهکشان

      درود بر شما جناب عبدالهی
      برای اطلاع از هزینه ها با شماره 09126991646 در تماس باشید.

    1. ادمین شرکت کار در ارتفاع کهکشان

      درود بر شما
      برای اعلام زمان و همچنین هزینه ، باید از پروژه شما بازدید شود. جهت هماهنگی برای بازدید با شماره 09126991646 در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

منو